PitaPata

lørdag 21. mars 2009

Litt om Gulla!


Candypug`s Amy, eller gulla som vi da kaller hun til vanllig, er en sjarmerende, søt og kosete mopse jente.
Hun kommer fra et kull på opprinnelig 9 valper, men desverre var 2 av de dødfødte.
Men det er jo ikke dårlig med 6kull søsken heller da ;)
Jeg hentet hun i Tromsø den 24 januar 2009, og da var hun vel rukket å blitt 13 uker.
Hun var egentlig ike planlagt, men da min forige mops ble påkjørt og døde, ville gjerne familien ha en ny så fort som mulig. og der kom heldighvis Gulla inn i bilde:)
Hun er familiens store KOSEGRIS. Faktisk ganske nøyaktig siden hun både er veldig glad i kos, og veldig glad i å grise med maten :P
Hun koser seg på tur når hun først har kommet igang. De første 20 meterne er aldri morsomme tenk, og da vil man bare hjem. Hun er ike så glad i nabohunden, men hun gjør aldri noe annet enn å så surt på han. Sånn surt som bare gulla får til egentlig:)
Ellers må jeg jo nevne at hun ikke akkuratt er den skarpestekniven i skuffen;
Hun er veldig glad i meg(faktisk mest glad i meg selvom jeg kun er hjemme noen helger her og der), og skal følge etter meg OVER alt! Det morsomme er da, at hun ikke klarer å gå nedover trapper, så hvis vi er i 1.etage, og jeg går ned i underetagen, så løper hun opp i 2. etage, i håp om å komme ned til meg. Hahah. Jeg må innrømme at jeg ler like mye vær gang hun gjør det.
I mai har vi tenkt oss på vår første utstilling i Mossehallen i Moss.
Det eneste kjipe er at jeg har hørt mye dumt om han som dømmer mops den helgen der.
Men vi må jo uansett få trening i å stille, så kan likegjerne begynne da.
Forhåpentlighvis får jeg meg en liten baby mops i mai/juni tider, så får Gulla masse selskap i han.
Ellers er i glad i å treffe andre mops, og andre hunder, så hvis du bor i Østfold område så blir vi gjerne med på hundetreff!
Her kommer litt bilder som mamam har tatt i senere tid ;)


1 kommentar:

  1. takk for det:)sofie er fra et lite privtopdrett i kristiandsand:)hvis du kommer til trondheim til høsten må du bli med på mopsetreff, vi er en liten gjeng som forsøker å møtes jevnlig med hundene og det er så koselig:) ikke gamle saken gulla da, husker da sofie var så liten og søt:) de er jo bare underbare<3 kjempe morro at du linket synes jeg;) fine bilder du la ut av lille tulla:) gleder meg til å se flere og følge bloggen videre så artig å se. Har du tenkt noe på kjønn og farge på den evt valpen i mai/juni da?mopsefnatt Therese og Sofie.

    SvarSlett