PitaPata

søndag 29. mars 2009

Laaaang uke!


Ja, dette har vært tidenes lengste uke.
Mandag fikk jeg tlf fra oppdretter om at kullbroren til Gulla var død som følge av en arvelig sykdom som heter Hemi vertebra. Det som skjer er at hele kroppen blir lam, og amn er nødt til å avlive hunden. Jeg fikk jo tatal panikk og hylgrein i tlf med oppdretteren. Jeg følte virkelig at jeg ike fortjente dette nå, bare to mnd etter Bosse døde. Jeg ringte selvfølgelig rett til mamma, siden jeg ikke bor hjeme fortiden men på folkehøyskole, for å si at hun måtte dra til dyrlegen å sjekke Gulla NÅÅÅÅ! Mamma begynnte og å hylgrine og vi måtte bare legge på. Litt senere på kvelden fikk jeg hvite at de hadde fått bestilt dyrlegetime til Gulla på fredag. FREDAG?!! Tuller du med meg tenkte jeg bare..Det ble tidens lengste uke, lite mat og mye sipping, men så kom fredagen, og kl, ble 13.00 da Gulla hadde time, og nermere kl14.00 fikk jeg tak i stefaren min. Han hadde heldighvis bare gode nyheter å komme meg, og jeg trodde jeg skulle dø av lettelse. Ikke bare var Gulla frsik, men hun var vistnok veldig sunn og fin, og et flott eksemplar av rasen :) Jippi!! Så nå gleder jeg meg bare til påskeferen, og til å være med hun vær dag :)

9 kommentarer:

  1. Huff nei herregud noe så tragisk!!!:( huff fikk helt vodt i magen når jeg leste om det, helt forferdelig når sånt skjer, føles så urettferdig liksom man vil jo ikke annet enn at sine kjære firbente skal ha det bra! Enda godt at Gulla var frisk og fin da, så får man bare sende varme tanker til de stakars eierene til kullbroren til gulla. Du har bestemt navn allerede ja:P hva skal den kommende gutten hete da? jeg ønsker meg også veldig en manne mann, vært morro med en svart sånn at man får en av hver farge;)

    SvarSlett
  2. Hei hei :)
    Koselig at du har vært innom bloggen min en tur da :) hehe ..

    Ang det om jeg skal ha valp fra kullet til lillemor vet jeg ikke ennå, vi er veldig inntreserte og har fulgt hele prosessen fra parringen liksom :D
    Men, ikke fått noe konkret svar ennå om vi får kjøpe ett lite nurk :)
    Så venter i spenning og HÅPER på det beste :)

    Nydelig mops du har også da..
    Jeg er helt sjarmert av denne rasen og har vært på utkikk i 2 år nå etter en valp :)

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Therese: Ja huff, han var på deleie med søsteren til oppdretter og oppdretter, og det hele vra jo bare helt tragisk!!
    Jepp han skal hete Brumlemann, hehe.. Så er det jo bare å krysse fingrene for at jeg finner den rette mopsegutten så fort som mulig da:) Og den er jo engnag sånn at har man først hatt mops, vil man aldri ha noe annet :P

    Jatte: Så moro, står på valpeliste der selv faktisk ;) Skal du ha tipse eller hannhund da?
    Krysser fingrene for dere da!
    Gulla som jeg har nå er familiens, min døde i januar, så gleder meg til liten valp igjen!
    Ja, de er IKKE lette å få tak i, første hentet jeg i Danmark liksom. Du kommer aldri til å angre på ventetiden når du først har fått mopsen inn døren. Det lover jeg deg :)

    SvarSlett
  4. Hehe, morro da :) Du får kanskje snart valp du da :D
    Uff, så trist med hunden din da :(
    Vi er mest inntresert i en Hanne evt vi:)

    Er nok verdt det når valpen endelig er i hus ja.. hehe, men er såååå frustrerende og bare gå og vente og vente .. hehe, kan ha noe med det og gjøre at jeg er en smule utolmodig også da :P

    Nydelig hun Gulla forresten :D

    SvarSlett
  5. Brumlemann var jo et flott passende navn til en søt herremann:) får håpe du er heldig å ikke må vente så lenge da, ikke enkle å få tak i disse sjarmtrollene;) Krysser fingrene og er spent på å få høre hvordan det går med jakten;) skal dere stille Gulla noe da?

    SvarSlett
  6. god påske til dere:-) håper på fint vær og lange turer;-) noe nytt om kommende brumlemann da? Fått kontakt med oppdretter som skal ha kull i nærmeste framtid eller? Påskehilsen Therese og Sofie

    SvarSlett
  7. Hei Victoria og Gulla (nydelig mopsenavn foressten).
    Jeg heter Mona og er oppdretteren av Snowpug`s Addis Black Sorrow, faren til Gulla. Det var godt å lese at Gulla er funnet helt frisk ikke minst at hun er et friskt eksemplar for rasen. Ønsker deg mange gledesår sammens med henne.

    Varm mopsehilsen fra Kennel Snowpug

    SvarSlett
  8. heisann:-) vi har hatt en fin måned, så utrolig deilig å se at det går mot vår;-) Har jo veldig lyst på en til da, men tror ikke det blir før om et år eller to, da sofie er blitt litt mere voksen og jeg er ferdig med studiene, må si jeg blir litt misunnelig på deg ja;-) heldiggrisen, de er jo bare så flotte valpene etter boris og lillemor, ble det hanne eller? svart eller gul da?

    SvarSlett